БЕЗ ЧОГО НЕМОЖЛИВІ ФІЛЬМИ КРІСТОФЕРА НОЛАНА?

БЕЗ ЧОГО НЕМОЖЛИВІ ФІЛЬМИ КРІСТОФЕРА НОЛАНА?
180218 ПЕРЕГЛЯДІВ

Крістофер Нолан знімає блокбастери, але зазвичай це не сиквели, не частини франшиз і не рімейки. Десять його фільмів зібрали в світовому прокаті понад 4,5 мільярда доларів, заробили 34 номінації на «Оскар» і виграли 10. І це не кажучи вже про такі дрібниці, як те, що він змінив і правила гри в кінокоміксі, і ставлення до них.

З чого складаються фільми одного з найвпливовіших і, як не дивно, консервативних режисерів сучасності - людини, який став брендом, який випускає авторські блокбастери?

Практично всі фільми Крістофера Нолана не дотримуються лінійної розповіді і нагадують лабіринти.

Крістофер Нолан неодноразово говорив, що на нього вплинув класичний нуар. Для цього жанру вже в 1940-х роках став типовим розрив лінійного ходу подій флешбеки. А в 1956 році вийшла картина «Вбивство» обожнюваного Ноланом Стенлі Кубрика, яка встановила нову планку складності оповідання в нуар і вплинула на величезну кількість режисерів і фільмів, в тому числі на раннього Тарантіно.

Перші два фільми Нолана - «Стеження» (1998) і «Мементо» (2000) - тематично і структурно представляють собою ревізії нуара. «Мементо» в якомусь сенсі - це прийняття виклику від «Вбивства» Кубрика. І ця робота досі залишається вершиною складності сценаріїв Нолана.

 

Навіть коли Нолан вийшов з розряду незалежних британських режисерів і став знімати блокбастери, він не відмовився від ігор з часом і нелінійної розповіді. При побудові системи снів у фільмі «Початок» він використовує той факт, що час на різних рівнях сну тече неоднаково.

«Інтерстеллар» в якомусь сенсі взагалі присвячений часу і його парадоксам. У цьому фільмі структуру фільму змінюють вже не літературні техніки, а фізичні теорії (наприклад, кротові нори). А, здавалося б, простий і лінійний «Дюнкерк» насправді збудований в трьох часових площинах.

"> 

І в ці лабіринтоподібні структури Нолан запускає своїх героїв. Практично всі його фільми можна описати одним реченням: чоловік в костюмі починає плутатися між об'єктивною реальністю і створеним ним самим ілюзорним світом. Ці світи можуть мати різне походження: світ снів героя Ді Капріо в «Початку» або дві різні ідентичності героя Крістіана Бейла в трилогії «Бетмена», але вони обов'язково є.

Головний герой «Тенету» - теж чоловік в костюмі, що знаходиться в центрі міжнародних інтриг, частина яких пов'язана з переміщеннями в часі.

Крістофер Нолан не фанат комп'ютерних спецефектів.

В цьому плані Нолан досить консервативний: він вдається до комп'ютерних ефектів, тільки коли необхідне не можна відтворити фізично. Тому зазвичай в його фільмах вибухи і вогонь справжні.

А CGI Нолан використовує не для того, щоб щось додати, а навпаки, щоб стерти.

Напевно, найвідоміша екшен-сцена всіх його фільмів - бійка в обертовому коридорі і готельному номері з «Початку». Для неї побудували гігантську центрифугу довжиною 30 метрів, де відтворили коридор готелю, а Джозеф Гордон-Левітт кілька тижнів звикав до того, що йому доведеться робити в цій сцені.

"> 

Правда, фільми Нолана відомі і не менш унікальними комп'ютерними ефектами. Випадок з «Інтерстелларом» якраз цікавий тим, що добре показує ще одну пристрасть Нолана - до коректності і правдоподібності. Наприклад, про «Мементо» медики не раз говорили як про найкоректнішому показі ретроградної амнезії в кіно. «Початок» хвалили за передачу реальності снів і те, як вона співвідноситься з тим, що відбувається зі сплячою людиною.

«Інтерстеллар» зумів виділитися навіть на тлі інших фільмів Нолана: вже на етапі сценарію Крістофер і його брат Джонатан співпрацювали з нобелівським лауреатом, англійським фізиком Кіпом Торном. Зрозуміло, що сценарій все-таки підкорявся художнім завданням, але Нолан хотів отримати наукові обгрунтування подій у фільмі, і Торн, за його словами, практично завжди їх знаходив.

«Тенет», за твердженням Нолана, містить близько 300 кадрів з комп'ютерними ефектами. Це мало навіть за мірками самого Нолана. Для «Тенету» побудували масштабні декорації і навіть купили літак Boing 747, який підірвали.

Нолан досі знімає тільки на плівку.

У виробництві його фільмів зберігаються вже зовсім занедбані техніки. Наприклад, корекцію фільмів виконують за допомогою маніпуляцій з плівкою при прояві, а не звичайним цифровим способом після її сканування, як тепер роблять все. Навіть монтаж його фільмів часто робиться традиційним аналоговим способом.

Чому? Головна причина - якість зображення. Не дарма серед форматів, використовуваних Ноланом, часто зустрічаються широкоформатні системи з високою якістю зображення.

Нолан вважає важливим зберегти практику показу фільму з плівки. Кінотеатри, де залишилася технічна можливість показувати кіно з плівки, знаходяться в переважній меншості. І Нолан їх всіляко підтримує.

Крістофер Нолан наполягає на тому, що його фільми треба дивитися тільки в кінотеатрі.

Крістофер - активний захисник кінотеатрального досвіду. Тому він працює з форматами, які не можна відтворити на маленькому екрані в домашніх умовах.

Та й перегляд кіно для Крістофера - невід'ємна частина соціального життя. Ще в березні, на початку пандемії, він написав в Washington Post колонку про те, як важливо зберегти кінотеатри. «Моя робота як режисера неможлива без цих людей і аудиторії, яку вони привертають», - писав Нолан.



Інформаційне агентство «Україна Інформ» 

Інформаційне агентство «Україна Інформ» було засноване у 2018 році. Зараз інформаційне агентство «Україна Інформ» є одним із найбільших інформаційних агентств України, з понад 200 медійними партнерами. Теми, які висвітлює інформаційне агентство починається від політики до суспільного життя всього населення. Наші журналісти та автори новин завжди одними з перших публікують інформацію про те, що відбувається у світі культури та спорту, відвідують Верховну Раду України для того, щоб бути в курсі всіх подій. Кореспонденти інформаційного агентства «Україна Інформ» першими висвітлюють події України та світу. В нас є багато власних відділень на території всієї України. Тож на поталі ви зможете знайти останні події зі світу політики, держави, спорту,  культури, економіки та суспільного й соціального життя українців.

З якими країнами та містами ми співпрацюємо? Інформаційні агентства, що є медійними партнерами «Україна Інформ» розташовані в усіх областях України. Міцно закріпившись в усіх регіонах нашої держави, ми змогли налагодити зв’язки з більшістю країн світу. Тож наші автори новин, які перебувають в кожній із цих країн мають можливість освітлювати усі найважливіші події в усіх сферах життя цих країн. 

Що можна знайти на порталі інформаційного агентства «Україна Інформ»?

Кожного дня на нашому сайті з’являється понад 1000 новин, які висвітлюються з багатьох точок зору. Ми, наші журналісти та автори новин не мають якихось уподобань та викладають інформацію об’єктивно, зображаючи реальну картину нашої держави. Наші публікації часто мають коментарі від очевидців, що робить репортажі максимально правдивими. Також ми постійно зустрічаємось із цікавими особистостями для того, щоб отримати інтерв’ю, яке розкриє таємниці. 

Спектр нашої продукції не обмежується лише репортажами, новинами та інфографікою. Ми займаємось випуском стрічок новин, інформаційних пакетів та вісників. Співпрацюємо не лише з українськими, а й закордонними компаніями. Інформаційне агентство «Україна Інформ» має партнерські стосунки із: електронними та друкованими ЗМІ, теле- та радіокомпаніями України, медіа закордонних країн, владними та бізнес-структурами, посольствами, консульствами та підприємствами. Такий широкий перелік партнерів допомагає інформаційному агентству постійно тримати руку на пульсі. Ми одними з перших дізнаємось про все те, що відбувається в державі та освітлюємо події на нашому порталі.

Що особливого в інформаційному агентстві «Україна Інформ»?

Інформаційне агентство «Україна Інформ» має власний прес-центр, який займається організацією усіх заходів. Наші прес-конференції, брифінги, громадські слухання, інтернет-конференції, телемости, презентації, семінари, виставки, можуть проводитись за участю спікерів з інших країн в режимі телемосту. Не рідкими гостями нашого агентства є перші особи держави. Ми часто беремо інтерв’ю в політиків та спортсменів, розкриваємо сутність постанов Міністерств України за допомогою коментарів самих міністрів. Часто запрошуємо до себе, або приймаємо запрошення письменників, артистів зірок шоу-бізнесу, релігійних та громадських діячів та науковців. 

Інформаційне агентство має договори з понад 500 телеканалами України та світу з метою обміну відео контентом. Також УКРАЇНА ІНФОРМ є розробником широкого спектра технологічної продукції для телеканалів, інформаційних агентств, інформаційних сайтів та підприємств, зокрема веб-порталів будь-якого дизайну та складності, сео-просування по пошуковим системам, програм для відео монтажу, стрімінгових сервісів, мобільних додатків, новітніх плейаутів та архіваторів.

Інформаційне агентство «Україна Інформ» пише для людей, тому всі наші новини не мають суб’єктивної оцінки. Ми передаємо лише об’єктивні факти із політичного та суспільного життя України. Наше інформаційне агентство намагається діяти, реалізовуючи принципи свободи інформації. Але навіть дотримуючись такої політики ми не викривлюємо факти, а розкриваємо їх такими, якими вони є.   

 

Мої відео